vrijdag 7 november 2008

Als ik minister in Brussel was...

Op donderdag 20 november gaan de zesdeklassers naar het kinderparlement in Brussel.
Ze kregen een opdracht. Een gek gedicht schrijven met als titel: Als ik minister in Brussel was ...
De resultaten vind je terug in de SCHIJNWERPER



Als ik minister in Brussel was,

gaat onze vlag vaak in de was,

de armen krijgen een huis

dan voelen ze zich lekker thuis.

Gratis reizen en

nog veel grote prijzen.

Stem op de besten,

ze gaan het zeker niet verpesten.

Integendeel,

je krijgt reuze veel.

Eten in overvloed,

dat is zeer goed.

Hop, hop,

iedereen aan de top.

iedereen doet zijn zin,

alles wat je maar wil.

Bowlen met het Atomium,

dan sta je zeker op het podium.

Ijsjes, ijsjes,

voor jongens en meisjes.

Zorgen voor het milieu,

dat word je echt niet beu.

Echt niet zeuren,

bloemen in alle kleuren.

Geen oorlogen,

dus niet betogen.

Stem op mij, stem op mij,

dan is iedereen super blij.

Guillaume Berquin

Geen opmerkingen: