maandag 7 december 2009

Kinderen Zakgeld

50 euro nieuwjaarsgeld van oma, 100 euro van peter Filip en vanaf 2010 een verhoging van het wekelijkse zakgeld met 5 euro… Straks krijgen onze kinderen weer veel geld. Maar leren we hen daar ook mee omgaan? Financieel opvoeden in 11 vragen.
  1. “Mijn kind krijgt alles wat het nodig heeft, waarom zou ik zakgeld geven?”
  2. “Papa, wanneer krijg ik zakgeld?”
  3. “Zijn zakgeld is op. Geef ik hem nog wat extra voor die cd?”
  4. “Hoeveel zakgeld geef ik?”
  5. “Sofie (7) geeft alles meteen uit, hoe leer ik haar sparen?”
  6. “Wat antwoord ik op vragen als ‘Papa, hoeveel verdien jij?’”
  7. “Papa, ik heb 200 euro tekort voor die laptop. Leen je ze me?”
  8. “Stofzuigen voor 1 euro. Geef ik geld voor klusjes?”
  9. “Mama, mag ik een nieuwe gsm kopen?”
  10. “Mijn tienerdochter wil gaan shoppen met vriendinnen. Hoe hou ik dat in de hand?”
  11. “Wat als mijn kleuter zelf zijn ijsje wil kopen?”
Print het zakgeldcontract af.

Lees het artikel op klasse.
Lees een artikel van de OIVO
Bekijk de volledige studie van de OIVO: "jongeren en geld"

BRON: http://www.klasse.be/ouders/13924

Geen opmerkingen: